söndag 3 augusti 2014

Stege / Ladder

Stegen som jag har med mig för att lasta kajaken, delade jag på mitten och monterade ett gångjärn så det gick att vika den på mitten. Det har fungerat bra förutom att gångjärnet inte klarade belastningen.
Idag har jag bytt ut det trasiga emot en en egen konstruktion som jag blev nöjd med. På undersidan av cykelhållaren monterade jag krokar så det är lättare att fästa stegen och kajak vagnen. 


The steps that I have with me to unload the kayak, I split in half and mounted a hinge so it went to fold it in half. It worked fine except that the hinge did not load. 
Today I replaced the broken to an own design that I'm happy with. On the underside of the bike rack I mounted hooks so it is easier to attach the ladder and kayak cart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar