tisdag 31 januari 2017

mercedes marco polo

Det är inte så ofta som jag ser en Mercedes Marco Polo men i fredags, på mässan för bil påbygger så fanns den med. Det är kul att se ett bygge som liknar Californian på så många sätt men ändå inte. Lösningarna är ganska lika, MP anstränger sig att se lyxigare ut med material valen men lyckas inte så bra, det blir lite "bling bling". Kvalitets känslan i detaljerna vill inte infinna sig. Lösningen med den upp vikbara sängen tycker jag är kul, då kan man "halvligga" och läsa. MP karossen är inte så gynnsam arts sätta en markis på, taket är lite krökt. Detta gör att markisen och taket får ett lite tråkigt mellanrum. Californian har också en gummilist mellan markis och bilens tak. Det är säkert en ok bil men jag tycker inte att den håller samma standard och kvalitets känsla som Californian. En sak som jag däremot tror är jättebra, är den inbyggda stabiliseringen i popup taket, jag tror att taket lägger sig fint på plats med hjälp av de inbyggda förstärkningarna 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar