tisdag 4 mars 2014

Cinque terre

I dag var jag och tittade på två mindre cyklar, lite smidigare att ta med bak på Californian än de två vi har. Våra cyklar fungerar fint att ha med i Sverige men ska man åka söder ut så skulle jag uppskatta mindre cyklar. När vi under förra semesterresan var i Italien och Levanto så saknade jag en cykel. Järnvägen som binder ihop de klassiska Cinque terre har en ny sträckning vid Levanto. När dom gjorde de nya järnvägstunnlarna så gjorde de också en trevlig gång och cykelväg av de äldre tunnlarna. Det gick att cykla till nästa by norr ut, då saknade jag en cykel. Levanto var en fin by som jag längtar tillbaka till.





Today I went away and looked at the two smaller bikes, which are a bit easier to bring back the Californian than the two we have. Our bikes work fine to have in Sweden but you should go south so I would appreciate smaller bikes. When we last vacation trip was in Italy and Levanto, I missed a cycle. The railroad that connects the classic Cinque Terre has a new section at Levanto. When they did, the new rail tunnels they also did a nice walking and bike path of the older tunnels. It was nice to ride to the next village north of Levanto, then I missed a cycle. Levanto was a nice village that I long for.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar