söndag 23 februari 2014

Första natten i Californian 21014

I natt blev första natten som jag sov i Californian i år. Jag var nyfiken på hur det skulle vara med "mössan" monterad på popupp taket. Under eftermiddagen i går startade jag värmen så att den inte skulle vara helt nerkyld tills jag skulle sova. ungefär klockan 22 gick jag och la mej, så slog jag av värmen. Framåt klockan 04 vaknade jag, då kändes det lite kyligt så jag startade dieselvärmen. Temperaturen utomhus var ca +3° på morgonen när jag steg upp och jag gissar att den var runt 0° vid kl 04 när jag vaknade. Sammantaget så tycker jag att Cali-Topper ger en bättre miljö inne i bilen och ett bra regnskydd. Nu ska jag gå ut och montera av "mössan".


Last night was the first night I slept in Californian in 2014. I was curious how it would be with the "cap" mounted on pop up roof. During the afternoon yesterday, I started the heat so that it would not be completely cooled down until I could sleep. About 22 o'clock I went to bed me and turned off the heat. Forward 04 o'clock I woke up when I felt a little chilly so I started the diesel heat. The temperature outside was about +3 ° in the morning when I got up and I guess it was around 0 ° at 04 pm when I woke up. Overall, I think Cali Topper provides a better environment inside the car and a good rain cover. Now I will go out and remove the "cap".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar