måndag 16 september 2013

Elmia Husvagn & Husbil

Besökte mässan i lördags och det kändes som den fullständigt exploderat i floran av husbilar. Visst fanns det husvagnar och jätte fina sådana också men utvecklingen sytes tydligt, det ska vara husbil! Det börar komma lita andra lösningar än det traditionella, b.l.a husbilar som som går att öppna bak och lasta i på ett annat sätt än tidigare. Däremot såg jag inte så mycket av det som jag brinner för, innovation äventyrsbilar / husvagnar. Kul att se att Specialkarosser från Dorotea är med och jag kommer ihåg deras första lilla camper som var gjort att passa på den vid den tidpunkten så populära Subaru pickupen, den var inte stor men utstrålade ett kul alternativ. Några leverantörer hade också med det uppfällbara taket för att vinna mera utrymme, kul! Jag pratade med representanterna från Reimo och enligt färsk statistik så är den mindre bilarna på frammarsch i Tyskland. Storleksklassen som Californan låg idag på 23% av nyförsäljningen i Tyskland och som jag hör tidigare står den för 50% i Österrike, inte dåligt! Fritidsvagen var inte med inne på mässan utan ställde ut sin lilla vagn på Mekonomen anläggningen som de samarbetar med på servicesidan. Till nästa mässa önskar jag fler kul alternativ för campingsverige!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar