fredag 2 augusti 2013

Vägen till Cortina.....

.....var inte enkel. Vi kom snart underfund med att skalan på vår karta skulle varit annorlunda. Men vi har ju GPS, vad hjälper det när vägarna regnat bort! I alla fall, vi fick åka flera timmar tillbaka för att ta oss över till andra sidan dalen och sedan mot Cortina. Färgmarkeringarna på vägarna, som jag tror ska ge en uppfattning om vägens storlek, var nog tveksamt  om det stämde på vår karta. Men vi har ju semester och är i en fantastisk miljö! Tillslut känns det som vi är på rätt väg och kommer att åka igenom ett fantastiskt pass där vi tar en lite längre paus. Jag tar på mej kängorna och ger mej iväg uppåt, häftigt. Jag ser hjulspår på marken så jag blir inte jätte förvånad när det står en bil uppe vid liften. På vägen ner stöter jag på Italienska militären, befälet är riktigt tjusigt klädd.




Spegel, spegel på väggen där....





Det är fusk att åka bil upp



Som hämtad från filmen "The Sound Off Music"



Stor parkering för buss och husbilar


Denna konstruktion kommer man lätt under med en California :)



Vacker vinodling som vi åkte igenom när vi letade oss fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar