söndag 21 april 2013

On the road again

Kall lördagsmorgon, is över hela bilen men det blev bättre. 


Ett lugt tempo på E4án söder ut, parkerade i ett soligt Helsingborg.
Det var nästan fullt på parkeringen men det var troligen dom som tvekat att parkera emellan de större husbilarna, inga problem för en California.


Det blåste svagt utifrån havet och det var inga varma vindar, strategisk parkering uppe på Kullaberg så vi fick lä bakom bilen då blev det skönt. Satt faktiskt och somnade till i solen.



Lite kaffe, nu är kaffeburken invigd. 


Konstig skylt, bra att Californian är en personbil.


Övernattar på camping i Lerberget, Höganäs.
Sol hela dagen och en vacker kväll.


Förbereder mej på en kall natt, de kommer att sjunka under nollan det vet jag men jag vill prova hur det fungerar där uppe på övervåningen.
Överslafen är lite för hård för min smak så jag kompletterar med en gummimadrass.
Förra året använde jag en handpump men den var ganska stor. Köpte denna kompressor på Clas Ohlson och den fungerade bra.



Nu var det bara att sätt förhoppningen till sovsäcken.

Det gick bra, visst var det kallt men ok. 
När solen lyser in på morgonen och och man druckit morgon kaffer då är allt bra!

Fortsatte upp till ett vackert Torekov.




Fundera på om detta uppkommit av sig själv eller är det någon som ristat in "strecken" och i så fall, är det gjort på senare tid eller för länge sedan?
Det kommer jag aldrig att få veta.
















1 kommentar:

  1. Hej Håkan,

    Vi var i Torekov den 13:e april - med Californian som du - och hittade en fin 'påskägg' där. Kolla bilderna på vår blogg under detta datum, rubriken Torekov.

    Hälsningar, Ben & Nicôle

    SvaraRadera